07 December 2011

Brilliant Answers by a student who got 0 %


Brilliant Answers by Banta but the teacher gave him '0' marks only
Q- In which battle did Tipu Sultan die?
A- His last battle !

Q- Where was the declaration of independence signed?
A- At the bottom of the page !

Q- What's the main reason for Divorce?
A- Marriage!

Q- river Ganges flows in which state?
A- Liquid state !

Q- When was Mahatma Gandhi born?
A- On his birthday !

Q- How will u distribute 8 mangoes among 6 people?
A- By preparing mango shake....

12 November 2011

14 September 2011

Senarai Penuh Calon Top 5 Anugerah Industri Muzik 18





Berikut adalah Senarai Penuh Calon Top 5 Anugerah Industri Muzik 18:

Artis Baru Terbaik
James Baum
Kyoto Protocol
Najwa
Project Pistol
Reza Salleh

Persembahan Vokal Terbaik Dalam Lagu Lelaki
Anuar Zain – Sedetik Lebih
Azlan & The Typewriter – Jeritan Batinku
Black – Sofea Jane
Reza Salleh – What The Hell Just Happened I’m Not Really Sure
Tam Spider – KitaSatu

Persembahan Vokal Terbaik Dalam Lagu Wanita
Anita Sarawak – Asmara
Jaclyn Victor – Noel
Najwa – How Long Must I Wait
Yuna – Penakut
Yuna – Gelora Jiwa

Persembahan Vokal Terbaik Dalam Lagu
Jaclyn Victor, Shila Amzah & Ning Baizura – Beribu Sesalan
A.P.I – Pelita
Caipifruta – Menceceh Bujang Lapuk
Dayang Nurfaizah & Marcell – Sayang
In Team – Salamun Salam 2

Kulit Album Terbaik – Pereka
Urusan Aizat Amdan – Aizat
Lonely Boy Soldier – Hujan
Bumi Akhir Usia – Mirwana
Cherry Blossom Love – Pop Shuvit
Decorate – Yuna

Rakaman Album Terbaik – Jururakam
Urusan Aizat Amdan – Aizat
Indah – Atilia
Lonely Soldier Boy – Hujan
Dewa – Ning Baizura
Realize – Reza Salleh

Video Muzik Terbaik – Pengarah
Ahmad Farish – Susun Silangkata oleh Aizat Amdan
DJ CZA – Kotarayaku oleh Altimet & Nuh Hujan
Yusry Abdul Halim – Sedetik Lebih oleh Anuar Zain
Tan Chee Meng – Karma oleh Faizal Tahir
Ahmad Farish – Inspector Remos oleh Hujan

Lagu Pop Etnik Terbaik
Joget Tak Senang Hati – Adibah Nor
Katakanlah – Amirah Ali
Santun Berpesan – Castury feat Ayati Tasrip
HambaMu – Mawi & Akhil Hayy
Falsafah Laksamana – Zali Redang

Lagu Nasyid Terbaik
Hadirnya Cahaya SAW – Abdul Halim Ahmad – Devotees
Permata Hati – Syah InTeam – Nazrey Johani
Pedoman VOU – Johan Nawawi – Nora feat VOU
Bebas Palestin – Nazrey Johani – Rabbani, InTeam, Saujana & Nowseeheart
Pahlawan Gaza – Frizdan – Saujana

Lagu Rock Terbaik
Pelita – Loque & API
Estravaganza – Sam – Bunkface
Pokok – Taja – Meet Uncle Hussain feat Hazama
Wanita Seluruh Dunia – Boy Clifford – Project Pistol
Kita Satu – Tam – Spider

Lagu Pop Terbaik
Beribu Sesalan – Kevin Chin – Tinta – 3 Suara Ning, Jaclyn Victor & Shila Amzah
Sungai Lui – Aizat & Anas – Aizat & Anas – Aizat Amdan
Sedetik Lebih – Edry Abdul Halim – Anuar Zain
Dengarkanlah – Acis & Sheila Majid – Sheila Majid
Penakut – Yuna Zarai – Yuna

Lagu Inggeris Tempatan Terbaik
Years From Now – Aizat & Anas – Aizat Amdan
Innocence Soul – Najwa – Najwa
Got To Go – Najwa – Najwa
What The Hell Just Happened I’m Not Really Sure – Reza Salleh
Straccialatella – Reza Salleh

Lagu Bahasa Melayu Terbaik Yang Dipersembahkanlah oleh Artis Luar Negara – Artis
Insyaallah – Maher Zain
Indahnya Cinta – Nidji
Sahabat Selamanya – Padi
Ku Menunggu – Rossa
Bunga Mimpi – Sandy Sandoro

Susunan Muzik Terbaik Dalam Lagu – Pengubah
Helen Yap – Asmara – Anita Sarawak
Edry Abdul Halim – Sedetik Lebih – Anuar Zain
AG – Jeritan Batinku – Azlan & The Typewriter
Syed Shahril Faizal Syed Hussain – Jeritan Batinku – Sheila Majid
Jenny Chin – Ku Mohon – Sheila Majid

Album Terbaik – Produser
3 Suara
Urusan Aizat Amdan
Dewa
The Malaysian Philharmonic Orchestra Celebrate 25 Years of Sheila Majid
Sayang & Cahaya – Dayang Nurfaizah


via   budiey

27 July 2011

15 July 2011

Marriage Humour

Wife:         'What are you doing?'   
Husband: 
    Nothing. 
Wife: 
        'Nothing...?  You've been reading our marriage certificate for an hour.' 
Husband: 
    'I was looking for the expir y date.'   



------------------------------- 




Wife 
:       'Do you want dinner?'   
Husband: 
      'Sure! What are my choices?'   
Wife: 
        'Yes or no.'

_____________ 




Wife: 
'You always carry my photo in your wallet.. Why?' 
Hubby: 
'When there is a problem, no matter how great, I look at your picture and the problem disappears.'   
Wife: 
 'You see how miraculous and powerful I am for you?' 
Hubby: 
'Yes! I see your picture and ask myself what other problem can there be greater than this one?'   



-------------------------------------------------------- 
  



Stress Reliever Girl: 
      'When we get married, I want to share all your worries, troubles and lighten your burden.'   
Boy: 
      'It's very kind of you, darling, but I don't have any worries or troubles.'   
Girl: 
      'Well that's because we aren't married yet.' 



----------------------! --------   




Son: 
      'Mum, when I was on the bus with Dad this morning, he told me to give up my seat to a lady.'   
Mom: 
  'Well, you have done the right thing.'   
Son: 
      'But mum, I was sitting on daddy's lap.'   
________________________________ 




A newly married man asked his wife, 'Would you have married me if my father hadn't left me a fortune?'  
'Honey,' the woman replied sweetly, 'I'd have married you, NO MATTER WHO LEFT YOU A FORTUNE!'   




----------------------------------------------------------   

Girl to her boyfriend: One kiss and I'll be yours forever.
The guy replies: 'Thanks for the early warning.' 




------------------------------- 




A wife asked her husband: 'What do you like most in me, my pretty face or my sexy body?' 
  
He looked at her from head to toe and replied: '
I like your sense of humour!' 


Husbands are husbands 


A man was sitting reading his papers when his wife hit him round the 
head with a frying pan.
'What was that for?' the man asked.
The wife replied 'That was for the piece of paper with the name Jenny on it that I found in your pants pocket'.
The man then said 'When I was at the races last week Jenny was the name of the horse I bet on'
The wife apologized and went on with the housework.

Three days later the man is watching TV when his wife bashes him on the head with an even bigger frying pan, knocking him unconscious. Upon re-gaining consciousness the man asked why she had hit again.
Wife replied:  'Your Horse phoned!!! ' 

13 June 2011

8 alasan bodoh kekasih tinggalkan kite

Siapa kat sini ada pakwe/makwe??ehh bukan bukan,,bekas makwe/pakwe..ade?okay apa punca korang putus?biasanya bila kekasih nak mintak putus korang mesti tanye kan.''kenapa??,apa salah saya?''pastu sang kekasih pun jawab''bukan salah awak.tapi salah saya!''..pastu mulelah timbul alasan2 tak munasabahan betul.kan senang kalau ko cakap ''saya dah takde perasaan kat awak'' T___T

Nih ada 8 alasan bodoh kekasih tinggalkan kite.lets cekidaut!

1. maaf, saya tak layak untnk awak. awak terlalu baik. -hoihoi. masa ko mintak kapel tu.ko taktau ke dia baik ke jahat ke?ke kenal sehari terus kapel nih?pastu kalau dia baik sangat napa?bukan ke bagus camtu?ko nak yang jahatlah kiranya?kemonlah tak masuk akal!

2. kita dah tak sehaluan, so, kita kene bawak haluan masing masing. -weyy..dah kapel 28 bertahun baru nak tau korang tak sehaluan.selama ni ikut jalan mana??



3. maafkan saya, rasenye saya belum bersedia untuk sebarang komitmen. -kepala hotak kau..hahaha ewah2..tetibe taksedia untuk komitmen plak kan..masa ko mintak kapel tu ape yang ko pikir haaa??tak logik langsung okay..kalau taksedia tak payah lah ajak org tu kapel.takpon yang pompuan takyah terime..poyo tau!

4. saya try, tapi ex saya masih dalam ingatan saya. -tak payah lah ko sampai nak putus sebab nih..ehh kalau ko putus dpt balik ke pulak ex ko tu?HARAPAN..nak lagi senang.takpayah kapel lah kalau takleh lupekan seseorang.tak ke macam desperate pulak?

5. saya happy kenal dgn awak, tp.. saya rasa better awak luangkan masa dengan laki/pompuan lain. -kalau dia bagi ayat nih,.dah tentu2 dia memang ade orang lain.KOMPOM!so sebabkan tanak nampak macam bersalah sangat kan dia gunakan alasan ini.hoi takde sebab ko nak passing2 awek/pakwe ko kat orang lain..gila apa?

6. bagi saya ruang, pleaseee? -well kalau dia nak ruang.dia nak masa..bagi je.kan ke masa bercinta adalah masa untuk mengenal hati budi..tapi takperlulah sampai nak putus,

7. kita berdua berbeza, awak!
 -geli alasan ni..ahaha masa nak kapel tak kesah pulak kan..ngade tahu??


8. saya perlu fokus dekat banyak lagi bende, bukan dekat awak sorang je. maaf! -tengok..nyampah tau..hello..semua masalah boleh diselesaikan lah..kalau ko rasa dia a
nnoying.bawaklah bincang..nanti dah kawen lagi banyak bende nak kene fokus dalam 1 masa tau.nih untuk kekasih pon dah tak boleh.cane?

BOTH MUST BE COMITED TO EACH OTHER.TEPUK SEBELAH TANGAN TAKKAN BUNYI

cretsit to  Cikleha

03 June 2011

DEMO TAHU KO DOK?


DEMO TAHU KO DOK?

Perkataan “keropok lekor” adalah berasal dr loghat Terengganu.
Orang Kelantan dahulu kala menyebut keropok tersebut sebagai “keropok leyka” (comes from the word “lingkar”).
Keropok ini mendapat nama dr kaedah pembuatan yg mula diperkenalkan iaitu selepas keropok ini digentel sehingga panjang, keropok ini akan dilingkar di dalam badang atau talam sebelum direbus.

Sesetengah tempat di Kelantan ia dikenali juga sebagai “keropok gotey” dan “keropok bbatey”.

Disebabkan Terengganu yg lebih dahulu mengkomersialkan keropok ini, maka kekallah nama “keropok lekor” walaupun tidak sedikit industry ini di Kelantan.


DEMO TAHU KO DOK?

Org Kelantan dahulu kala tidak menggunakan arah mata angin sebagaimana sekarang iaitu utara, selatan, timur dan barat.

Sebaliknya mereka menggunakan istilah hulu dan hilir (merujuk arah sungai), naik dan jatuh (merujuk kepada pergerakan matahari)
.
Sebab itulah kalau ada sesebuah rumah lama yg dirombak binaannya, anda akan terjumpa perkataan2 ini pada alang2 rumah tersebut.

Untuk merujuk arah timur laut, mereka menggunakan perkataan “hilir naik”, tenggara sebagai “hulu naik” dan seterusnya.

Kalau di tengah laut macamana pula yer?


DEMO TAHU KO DOK?

Ibu negeri Kelantan berubah tempat beberapa kali.

Mengikut sejarah, Kota Kubang Labu berhampiran Pasir Pekan pernah dijadikan ibu negeri semasa zaman pemerintahan Puteri Saadong. Kemudian berpindah ke beberapa tempat.
Salah satu tempat ialah yg terletak di antara Tambatan D’Raja dan Sungai Budor.

Raja yg memerintah pada zaman tersebut merasakan ibu negeri baru ini tidak selamat dari ancaman banjir dari air Sungai Kelantan telah memerintahkan sebuah sungai digali dr Kg Kutan ke Pohon Tanjung bertujuan untuk melencongkan laluan air semasa musim banjir. Disebabkan masa tu belum ada jurutera yg boleh menasihati raja, maka ibu negeri Kelantan tetap digenangi banjir dan terhakis seterusnya tenggelam ke dalam Sungai Kelantan yg memaksa ibu negeri Kelantan sekali lagi dipindahkan ke Kota Bharu sehingga kini (bermula di kawasan Padang Bank dan Dalam Kota)

Sebab itulah kalau anda memandu dari Pasir Pekan ke Kota Bharu, sebelum melintasi Jambatan Sultan Yahya Petra anda akan menemui “Sungai Raja Gali”.


DEMO TAHU KO DOK?

Stesyen kereta api Palekbang merupakan stesyen kereta api utama di Kelantan suatu ketika dahulu.

Ia menjadi hub utama bagi penduduk Jajahan Tumpat dan Kota Bharu untuk ke sesuatu tempat terutama ke Pahang dan negeri Pantai Barat. Perkhidmatan feri (yang menggunakan kayuhan roda besar dan mampu membawa kereta) disediakan dari Kota Bharu ke Palekbang utk kemudahan penduduk Kota Bharu untuk ke stesyen kereta api ini.

Minyak juga diangkut dari stesyen kereta api ini ke Kota Bharu menggunakan kapal minyak. Kilang air F&N juga didirikan bersebelahan stesyen kereta api ini.
Selepas siap pembinaan Jambatan Sultan Yahya Petra, fungsi Stesyen Kereta api Palekbang sebagai stesyen utama bagi dua jajahan ini telah diambilalih secara berperingkat-peringkat oleh Stesyen Kereta api Wakaf Bharu.
Kini semuanya tinggal kenangan, semua bangunan telah dirobohkan.
Yang ada hanyalah tapak.


DEMO TAHU KO DOK?

Penduduk Kelantan dipercayai berasal dari beberapa buah kampung tertua Kelantan (dipercayai 9 buah kesemuanya).
Antaranya Kg Laut, Penambang, Banggol dan Padang Pak Amat. Kampung2 tertua ini suatu ketika dulu terletak di pesisiran pantai, namun disebabkan perubahan geografi kg2 ini terletak jauh ke daratan.
Dulu ada sebuah kg di Pantai Dalam, Kuala Lumpur yang menjadi perkampungan penduduk yang berasal dr Kg Laut iaitu Kg Pasir yg kini telah dimusnahkan oleh pembangunan.
Jadi, kalau anda adalah anak Kelantan tak kiralah di mana anda tinggal sekarang ini sama ada di Kelantan atau luar Kelantan, cubalah cek salasilah keluarga anda, dr kg manakah anda berasal.


DEMO TAHU KO DOK?

Pasar utama Kota Bharu suatu ketika dulu bertempat di Pengkalan Lido (sekarang ini adalah tapak Hotel River View).

Ia menjadi tempat tumpuan penduduk di lembangan Sg Kelantan mendapatkan bekalan keperluan mereka.
Penduduk di kepulauan delta termasuk Kedai Buloh akan membawa hasil laut utk didagangkan menggunakan perahu layar. Penduduk di tempat2 lain juga membawa hasil tempatan utk didagangkan di sini menggunakan pengangkutan sungai.
Selepas bangunan pasar baru dibina (sekarang ini Pasar MPKB – juga bakal diruntuhkan), Pasar Pengkalan Lido terus beroperasi utk beberapa waktu. Kini pasar utama Kota Bharu adalah Pasar Siti Khadijah di Buluh Kubu.
Pasar Pengkalan Lido mendapat nama dr nama pawagam Lido yg didirikan di sini.
Orang dulu-dulu pun suka ke panggung wayang. Hehehehehe...


DEMO TAHU KO DOK?

Mengikut cerita orang tua, selepas peninggalan Jepun dari Kelantan, orang Kelantan masih terus dibelenggu ketakutan.
Ketakutan kali ini bukan dari askar Jepun sebaliknya dari hantu jepun yang sering merayau di waktu malam.
Banyak sumber yang mengatakan, selepas solat isyak di surau, jemaah akan terus bergegas pulang ke rumah masing2 kerana takutkan hantu ini walaupun sebelum ini mereka sempat bersembang sehingga larut malam.
Ramai juga yang maut kerana wabak penyakit terutama dari mayat2 yg tak diselenggara secara baik.
Keadaan ini berlarutan untuk beberapa tahun.
Macam mana rupa hantu Jepun tu yer?
Bagi yang ada atuk/nenek yg sempat merasai zaman Jepun, bolehlah bertanya mereka tentang hal ini.


DEMO TAHU KO DOK?

Cerita yg dikutip dari allahyarham ayahanda ku.
Semasa zaman Tok Kenali dulu, diceritakan pernah satu ketika Tok Kenali terasa sakit perut.
Lantas dia bergegas ke sungai di Tambatan D’Raja (masa tu dia mengajar di Masjid Muhammadi).
Tak sempat ke tandas, “isi perut” dah terburai dan terkena ke atas salah satu tiang layar yg banyak tersidai di tepi sungai masa tu.
Tiang layar tersebut milik perahu yang sering ke laut menangkap ikan.
Keadaan ini diketahui pemilik perahu tersebut, tetapi sebagai mengambil berkat “milik” seorang Wali Allah, dia tidak membersihkan tiang tersebut sebaliknya mendirikan tiang tersebut utk terus ke laut.
Mungkin atas keberkatan ini, pemilik perahu layar tersebut dalam waktu yang singkat telah dapat membawa pulang hasil laut yg banyak. Wallahua’lam.


DEMO TAHU KO DOK?

Sebelum sdra Anwar Ibrahim menjadi Menteri Pendidikan, penggal persekolahan dibahagikan kpd tiga.
Cuti penggal persekolahan pertama selama 2 minggu pd bulan April, cuti persekolahan penggal kedua selama dua minggu pd bulan Ogos dan cuti penggal ketiga selama dua bulan pada bulan November dan Disember.
Cuti penggal pertama amat dinanti-nantikan oleh penduduk Kg Laut dan kg sekitarnya seperti Palekbang dan Sg Pinang.
Kenapa? Sebabnya adalah pesta pantai. Pada waktu inilah hampir seluruh penduduk Kg Laut akan meninggalkan rumah masing2 utk ke Pantai Kuda yg terletak di Muara Sg Kelantan. Berpuluh dan mungkin beratus buah bangsal (waktu tu belum ada khemah) yg dibuat drp buluh dan pelepah kelapa didirikan. Mereka akan berkampung di sini selama beberapa malam.
Tak tahulah apa keistimewaan pantai ini yg hanyalah sebuah beting pasir dikelilingi sungai dan laut dan ditumbuhi rumput berduri.
Tradisi ini wujud sejak turun temurun sehinggalah cuti persekolahan diubah.
Walaupun cuba dihidupkan kembali pd akhir tahun 80an namun keadaan dah berubah dan tidak mendapat sambutan.
Kekallah ia sebagai NOSTALGIA PENDUDUK KG LAUT.


DEMO TAHU KO DOK?

Suatu ketika dulu Kelantan pernah menerima bencana yang amat dahsyat (mungkin hampir seperti tsunami yg melanda Acheh).
Puting Beliung yg melanda Kelantan pada waktu itu menyebabkan banyak tanaman musnah, haiwan ternakan mati dan pokok2 bergelimpangan. Kebuluran melanda dan ramai yg terkorban akibat taufan dan penyakit yg melanda selepas kejadian itu iaitu taun.
Ramai yg tak dapat membuat padi kerana haiwan yg digunakan utk membajak banyak telah mati. Kemiskinan amat menyayat hati. Ramai yg merantau meninggalkan tanah air ke Terengganu, Pahang termasuk juga Johor
(Kg Kelantan yg terdapat di Muar Johor juga dipercayai dibuka ekoran tragedy ini).
Bagi keluarga yg mempunyai anak perempuan, ibubapanya akan menikahkan secepat mungkin utk mengurangkan bebanan keluarga.
Untuk cerita selanjutnya, bacalah buku “Warisan Kelantan” yg boleh diperolehi di Perpustakaan Negeri.


DEMO TAHU KO DOK?

Banyak perkataan asal (original) yg digunakan masyarakat dahulu telah pupus dari penggunaan generasi kini dibawa arus peredaran masa. Contoh perkataan tersebut :

1) Sakar = gula
2) Buoh topoh = epal
3) Jebo = botol
4) Dan banyak lagi.

Perkataan ini sering digunakan org Kelantan tetapi kini tidak lagi. Namun masyarakat Melayu Selatan Thailand masih menggunakannya.


DEMO TAHU KO DOK?

Tapak pelupusan sampah bagi Bandar Kota Bharu suatu ketika dulu adalah di tepi Sg Kelantan iaitu di Kg Sg Budor.
Timbunan sampah serta kereta2 buruk telah mencacatkan pemandangan di kawasan tersebut serta mencemarkan sungai Kelantan.
Mungkin atas isu alam sekitar, MPKB telah memindahkan ke tapak pelupusan yang baru.
Kepada pengutip besi buruk, pergilah gali tebing sungai tu untuk mendapatkan berpuluh buah badan kereta yg tertimbus kat situ.


DEMO TAHU KO DOK?

Jambatan Sultan Yahya Petra dibina semasa pemerintahan PAS di Kelantan dalam tahun 60an menghubungkan Kg Sireh dan Pasir Pekan. Apabila siap, ia menjadi salah satu jambatan terpanjang di Malaysia pada waktu itu.
Ia mengenakan tol bagi setiap kenderaan yg menggunakannya.
Tol ini telah menjadi salah satu sumber pendapatan utama bagi kerajaan PAS waktu itu ekoran diskriminasi yang amalkan kerajaan pusat.
Agaknya kalau tiada diskriminasi, Kota Bharu dah jadi bandaraya yg terbesar di pantai timur.
Dan mungkin juga dengan tiadanya diskriminasi, Jambatan Sultan Yahya Petra Kedua telah lama disiapkan.


DEMO TAHU KO DOK?

Setiap tahun pd suatu ketika dahulu Hari Keputeraan Sultan Kelantan disambut meriah oleh rakyat Kelantan.
Antara acara sambutan ialah Pesta Air yg dijalankan berhadapan Tambatan D’Raja.
Pada waktu ini rakyat keluar berbondong-bondong utk menyaksikan sama ada dr tebing sungai mahu pun bot2 / perahu2 yg berlabuh di tengah sungai. Pelbagai pertandingan dibuat antaranya perahu berhias, pukul bantal, lumba perahu/bot laju dan berebut itik.
Rakyat pada waktu tu cukup menghormati rajanya sehingga Hari Keputeraan ini dipanggil “Hari Puja Umur” dan cuti diberikan sebanyak 2 hari. Kini?

DEMO TAHU KO DOK?

Pada tanggal 08.12.1941, tentera Jepun yang diketuai oleh Jeneral Takumi telah mendarat di Pantai Sabak di Kota Bharu, Kelantan. Dengan pendaratan ini bermulalah serangan Jepun ke atas Tanah Melayu. Tentera Inggeris di bawah pimpinan Brigadier Kay yang mengetuai ‘ 28th Indian Infantry Brigade’ telah tewas di dalam usaha mempertahankan Kota Bharu. Kubu pertahanan di Kota Bharu pula kecil. Walau bagaimanapun tentera Jepun mendapat tentangan hebat semasa pendaratannya di Kota Bharu. Setelah menawan Kota Bharu, tentera Jepun mara ke negeri Pahang. Tahukah anda di Pantai Sabak terdapat sebuah 'kubu peringatan' yang digunakan tentera British sbg pertahanan. Namun begitu kedudukan ianya skrg sudah berada di dasar laut pantai sabak akibat daripada hakisan. Jika nak tau lebih lanjut, kenalah tanya org2 lama di pantai sabak, pasti diorg tahu di area mana kubu itu berada.

16 May 2011

11 February 2011

20 January 2011

17 January 2011

Winner The 68th Annual Golden Globe Awards

68th Golden Globe Awards – And the winner is…

MOVIES
Best Picture – Drama – The Social Network
Best Picture – Musical or Comedy – The Kids Are All Right
Best Performance by an Actor in a Motion Picture – Drama – Colin Firth (The King’s Speech)
Best Performance by an Actress in a Motion Picture – Drama – Natalie Portman (Black Swan)
Best Performance by an Actor in a Motion Picture – Musical or Comedy – Paul Giamatti (Barney’s Version)
Best Performance by an Actress in a Motion Picture – Musical Comedy –Annette Bening (The Kids Are All Right)
Best Performance by an Actor in a Supporting Role in a Motion Picture –Christian Bale (The Fighter)
Best Performance by an Actress in a Supporting Role in a Motion Picture - Melissa Leo (The Fighter)
Best Animated Feature – Toy Story 3
Best Director – Motion Picture - David Fincher (The Social Network)
Best Screenplay – Motion Picture – Aaron Sorkin (The Social Network)
Best Original Song – Motion Picture – You Haven’t Seen The Last of Me (Burlesque)
Best Original Score – Motion Picture  - Trent Reznor & Atticus Ross (The Social Network)
Best Foreign Language Film – In A Better World (Denmark)
Cecile B. DeMille Award - Robert De Niro

TELEVISION
Best Television Series – Drama – Boardwalk Empire
Best Television Series – Comedy or Musical – Glee
Best Actress in a Television Series – Drama – Claire Danes (Temple Grandin)
Best Actor in a Television Series – Drama – Steve Buscemi (Boardwalk Empire)
Best Actress in a Television Series – Musical or Comedy - Laura Linney (The Big C)
Best Actor in a Television Series – Musical or Comedy – Jim Parsons (Big Bang Theory)
Best Mini-Series or Motion Picture Made for Television – Carlos
Best Performance by an Actress in a Mini-Series or Motion Picture Made for Television – Claire Danes (Temple Grandin)
Best Performance by an Actor in a Mini-Series or Motion Picture Made for Television – Al Pacino (You Don’t Know Jack)
Best Performance by an Actress in a Supporting Role in a Series, Mini-Series or Motion Picture Made for Television – Jane Lynch (Glee)
Best Performance by an Actor in a Supporting Role in a Series, Mini-Series or Motion Picture Made for Television – Chris Colfer (Glee)

13 January 2011

Senarai Finalis Top 5 Anugerah Bintang Popular 2010

Artis Komedi Lelaki Popular
  1. Along
  2. Angah
  3. Johan
  4. Nabil
  5. Zizan
Artis Komedi Wanita Popular
  1. Didie Alias
  2. Kenchana Dewi
  3. Nurkhiriah
  4. Raja Azura
  5. Sharifah Shahira
Artis Baru Lelaki Popular
  1. Daus
  2. Maulana
  3. Shah Jaszle
  4. Shahir
  5. Sharnaaz Ahmad
Artis Baru Wanita Popular
  1. Adira
  2. Ana Raffali
  3. Mizz Nina
  4. Nur Syuhada @ Dottie
  5. Elfira Roy
Penyanyi Nasyid Popular
  1. Hijjaz
  2. In Team
  3. Mirwana
  4. Rabbani
  5. Raihan
Artis Berkumpulan Duo/Berkumpulan Popular
  1. Ana Raffali/Suhaimi Mior Hassan/Altimet
  2. 6ixth Sense
  3. Azlan The Typewriter
  4. Bunkface
  5. Meet Uncle Hussein
Penyanyi Lelaki Popular
  1. Aizat
  2. Anuar Zain
  3. Black
  4. Faizal Tahir
  5. Shahir
Penyanyi Wanita Popular
  1. Adira
  2. Alyah
  3. Ana Raffali
  4. Stacy
  5. Yuna
Pelakon Filem Lelaki Popular
  1. Aaron Aziz
  2. Bront Paralea
  3. Remy Ishak
  4. Shaheizy Sam
  5. Syamsul Yusof
Pelakon Filem Wanita Popular
  1. Diana Danielle
  2. Lisa Surihani
  3. Liyana Jasmay
  4. Maya Karin
  5. Scha Alyahya
Pelakon TV Lelaki Popular
  1. Aaron Aziz
  2. Ady Putra
  3. Fizz Fairuz
  4. Remy Ishak
  5. Shaheizy Sam
Pelakon TV Wanita Popular
  1. Fasha Sandha
  2. Nurkhiriah
  3. Lisa Surihani
  4. Scha Alyahya
  5. Tiz Zaqyah
Pengacara TV Lelaki Popular
  1. Ally Iskandar
  2. Awal Ashaari
  3. Anil Hj Nawawi
  4. Jimmy Shanley
  5. Zizan
Pengacara TV Wanita Popular
  1. Cheryl Samad
  2. Fara Fauzana
  3. Nurul Syuhada
  4. Raja Azura
  5. Sharifah Shahirah
Penyampai Radio Lelaki Popular
  1. Aznil Hj Nawawi
  2. Faizal Ismail
  3. Halim Othman
  4. Kieran
  5. Salih Yaakub
Penyampai Radio Wanita Popular
  1. Abby Fana
  2. Fara Fauzana
  3. Linda Onn
  4. Raja Azura
  5. Sharifah Aleya

09 January 2011

Thanks

~~I can no other answer make, but, thanks, and thanks.~~


Thanks for the besday wishing... Luv uols

#DKMYTRAVEL